close
Fumiko Noguchi (Japanese)

原文:

Hello! My name is Fumiko. Four months have passed since I arrived in Cebu in January, 2009. The reason why I chose Cebu was that I can take one on one class with reasonable price and I love Asian country.
It is hot through whole year in Cebu and the sun is shining hard everyday. I think Philippine is a nice place to live because the price here is very reasonable and the food here is really delicious!
I like Filipino people because they always look happy. All staff in Dorm and teachers in USPF-ESL are all kind. I am supported by them a lot. When I feel blue, they come and talk to me with smile. More than anything, I feel more secure that there is a Japanese Staff who support us fully. She supports us not only in our studies and life in the dormitory, but also the affairs in private life, love and leisure.
Every time some friends finish their study and go back to their country, I feel sad. However, I am sure that my experiences here in Cebu are all precious that I will never experience if I were in Japan. I am very happy that I chose here and to be here. I love both Cebu and Filipino people. I would like to enjoy my stay in USPF-ESL and make it more meaningful and fruitful until my last day in Cebu.

------------------------------------
譯文:

大家好!我的名字是Fumiko。從今年一月份算起,我已經在這邊待了四個月了喔!我會選擇宿霧的原因是我可以擁有一對一的教學方式以及我喜歡亞洲國家。
宿霧的氣候全年皆夏,陽光每天都不休息喔。我覺得菲律賓是一個很棒的居住地,因為這邊的物價都很合理而且食物又都很美味!
我喜歡菲律賓人,因為他們天天看起來都有好心情。尤其在語言中心和宿舍的教師與服務生都很溫和,他們幫助了我很多。甚至當我心情鬱悶的時候,他們會帶著親切的笑容來跟我說說話。最重要的事,這邊有日本籍管理員隨時幫助我們,讓我們覺得安心。她不只幫助我們在宿舍的學習與生活,還給予我們關愛並讓我們放鬆心情。
每當有同伴完成學習課程要返國的時候,我都會感到難過。但是我可以確定我在這邊得到的一切經驗與體會,是我待在日本絕不會經歷到的!我很慶幸我選擇了來到這邊,我愛這個國家和這裡的人。我將會努力的享受我在這語言中心的日子,讓他更加有意義、更有收穫,直到我要回去的那一天。
arrow
arrow
    全站熱搜

    肯妮Kenny 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()