close
Tsukasa Iwasaki (Kyoto University, Japanese)

原文:

I enjoy studying English here in USPF-ESL center. On weekdays I study English hard in school. Because the classes are extremely small; either one on one or one on four classes, classes are more flexible. Teachers adjust the class to our requests and our level. Thus we can ask what we would like to know more. I enjoy the flexible classes.
Moreover I think that we should make the most of this environment. In my case, I always attend the free TOEIC class which is held in our dormitory, and when I find interesting articles on the Internet or magazines, I take it to my class and debate it with my teacher.
I am enjoying my stay not only in the school, but also in USPF-ESL dormitory. It is very near to our academy. It takes only five minutes walk. And I am satisfied with the meals because they often serve Japanese and Korean food, and of course the food is delicious! In addition, there are facilities that we can enjoy like; swimming pool, gym and a ping-pong table, so we can exercise anytime using those facilities. On weekends, I go to shopping malls and sometimes beautiful beaches in Cebu. Moreover when we encounter any trouble, we can consult our managers who can speak our mother tongue.
Come here and enjoy studying with us!

-------------------------------------------------------
譯文:

我享受在這南方大學語言中心學習英文。週一到週五我可以在學校認真的學習,因為不論一對一或是一對四的教室規模都小的恰恰好。教師們也會依照我們的程度和要求來調整教室。這樣一來我們就可以請教老師更多我們想要知道的英語會話,我喜歡這種沒有制式化的教室制度!
另外我覺得我們應該善加利用這裡的環境資源。以我為例,我都會參與在我們宿舍的免費托益課程。而當我在網路上或雜誌上看到有趣的文章或議題,我也會把他們拿到課堂上與同學和老師們分享或辯論。
在這邊,我不只享受在語言中心的日子,我也享受在宿舍的時光。宿舍距離語言中心非常的近,走路只需五分鐘就到。還有我對於宿舍的膳食非常滿意,因為他們餐點多是以韓式與日式為主,當然也都非常美味!此外,這邊也有許多的設備供我們使用,諸如游泳池、迷你體育館、乒乓球桌等等,都可以讓我們隨時運動伸展。在週末,我會去購物商場或偶而去宿霧鄰近的美麗海灘渡假。還有我們可以反映我們遇到的障礙或困難,因為這邊有會說日語的管理員替我們反映給上級!
歡迎來此造訪,跟我們一同學習喔!
arrow
arrow
    全站熱搜

    肯妮Kenny 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()